Aktuality
Nová šichta OKD úspěšně pomáhá s nacházením pracovního uplatnění
25.2.2021Zajištění pracovních pohovorů i podepsání nových smluv mají za sebou desítky zaměstnanců, kteří končí pracovní poměr v OKD. Už několik měsíců jim aktivně pomáhají personalisté těžební společnosti, kteří jsou k dispozici na všech šachtách a také přímo v centru Nové šichty v Karviné.
„Všem radíme a pomáháme individuálně a jsme potěšeni, že práce našeho týmu má skvělé výsledky. Někteří naši bývalí zaměstnanci už podepisují smlouvy v nových firmách, se kterými jsme navázali spolupráci. Další se chystají na pracovní pohovory nebo si vybírají z nabídek volných míst v naší aplikaci Burza práce,“ oznámila Radka Naňáková, personální ředitelka OKD.
Internetová aplikace Burza práce nabízí klientům Nové šichty přehled volných pracovních míst firem v Moravskoslezském kraji. Nejčastěji poptávají zámečníky, elektrikáře, svářeče ale také mají zájem o lidi na vedoucí pozice. Spolupráci s Novou šichtou už uzavřela stovka firem z našeho kraje.
„Každý den zaznamenáváme dotaz nějaké firmy, která by s námi chtěla uzavřít spolupráci. Po podepsání smlouvy o spolupráci tak firma obdrží vstup do naší aplikace a online vidí naše nabídky, samozřejmě bez citlivých údajů,“ upřesnila Markéta Klopcová, manažerka Nové šichty. V současnosti personalisté OKD pomáhají v rámci Nové šichty více než 500 lidem. Nejedná se pouze o důlní pracovníky, ale také povrchové a THP pracovníky.
„Ten zájem stále stoupá, jsme za to rádi, protože projekt Nové šichty je zcela výjimečný a ojedinělý. Chceme tak ulehčit a hlavně pomoct lidem, kteří v OKD strávili mnoho let, aby našli nové uplatnění. Pozitivní zpětné vazby máme už z několika společností, které naše lidi zaměstnali v roce 2017, kdy se uzavíral Důl Paskov,“ sdělila Vanda Staňková, předsedkyně představenstva OKD.
V čem vidí ojedinělost projektu Nová šichta, dodal výkonný ředitel OKD Radim Tabášek: „Velkou výhodu vidíme v tom, že v Nové šichtě pracují naši kmenoví zaměstnanci, jsou to naši personalisté, často se tedy s klienty znají. Je to o důvěře a individuální pomoci, proto se naši zaměstnanci mohou na ně kdykoliv obrátit.“