Co je Nová šichta?

Program pro odcházející zaměstnance OKD, který nabízí pomocnou ruku
při hledání nového profesního uplatnění.

Aktuality

Z horníka řidičem autobusů, sehnat práci trvalo dva dny!

Z horníka řidičem autobusů, sehnat práci trvalo dva dny! 24.10.2016

Ludvík Polakovič využil po odchodu z těžební společnosti program Nová šichta a nedá na něj dopustit, splnil si díky ní také jeden ze svých dětských snů

 

OSTRAVA– Z bývalého směnového předáka rubáňového kolektivu z Darkova a časoměřiče v odboru řízení výroby OKD Ludvíka Polakoviče se stal šofér autobusu Dopravního podniku Ostrava (DPO). Nové uplatnění našel po sedmadvaceti letech práce v těžební společnosti díky programu Nová šichta. A to v rekordní době!

„Vyučil jsem se jako zámečník pro plynárny, ale většinu své pracovní kariéry jsem strávil na šachtě. Nastoupil jsem do rubání na Důl Dukla a po jeho útlumu přešel na Důl Darkov. Pracoval na řadě pracovních pozic – od požárníka hlídajícího pásové dopravníky s rubaninou, přes havíře až po směnového předáka na ranní údržbové směně. Funkci směnového předáka jsem vykonával v kolektivu hlavního předáka Romana Badury deset let,“ popisoval Polakovič. Z provozu rubání ho poté vybrali do týmu Continuous Improvement jako časoměřiče. „Chodil jsem na důlní i povrchová pracoviště a zjišťoval systematické chyby, na jejichž odstraňování jsme následně v projektu trvalého zlepšování pracovali. Po zrušení našich funkcí jsem z OKD odešel na takzvané racio,“ upřesnil.

Po propuštění oslovil Polakovič letos v létě Novou šichtu. „Referentka Markéta Klopcová se mi věnovala skoro dvě hodiny, pomohla mi sestavit perfektní životopis i vybrat čtyři firmy, u nichž jsem se ucházel o zaměstnání. Tři nabízely dělnické pozice v oblasti výroby a ta čtvrtá místo řidiče autobusu ostravské městské hromadné dopravy,“ pokračoval.

Sedět za volantem autobusu si podle svých slov Polakovič přál už v dětství. „Do osmačtyřiceti hodin od zaslání životopisu se mi z DPO skutečně ozvali. Probíral jsem to se synem i ženou a oba mne podpořili, abych se z horníka stal autobusákem. Vůbec jsem nečekal, že v necelých dvaapadesáti letech a po tak dlouhém působení na šachtě najdu novou práci. A tak rychle,“ nechal se slyšet s tím, že k nástupu do DPO mu stačil řidičský průkaz na automobil skupiny B.

„Rozšíření řidičákuna potřebnou skupinu D i profesní průkaz k řízení autobusu mi zajistil už nový zaměstnavatel. Své první pracovní dny jsem tedy strávil v autoškole DPO nad paragrafy a vyhláškami. Při zkušebních jízdách jsem se seznamoval s technikou,“ vysvětloval Polakovič, jehož depem se staly garáže v Ostravě-Porubě. V současné době je řidičem v zácviku na ostravských i příměstských linkách, jezdí s moderním autobusem Solaris.

Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.